zaterdag

cancer

He Wout, 

ik ben blij met je levensteken!
Ja, jij hebt hier ook in de winter gelogeerd/gewoond, dus je weet dat ik maar 1 kachel heb.
Ik zorg wel dat ik het comfortabel heb, hoor. Ik heb nu ook een elektrische deken, heerlijk.
Ik ben ook blij iets van je te horen, omdat ik bezig ben mijn spullen uit te delen, binnenkort heb ik ze waarschijnlijk niet meer nodig,
als de voorspelling van de doktoren klopt, en daar ga ik maar van uit, ik heb geen reden om ze te wantrouwen.
Ik wil graag dat mijn spullen terechtkomen bij mensen die ze waarderen en daarom dacht ik aan jou voor mijn spaanse gitaar,
waar je zo mooi op speelde terwijl je er ook bij zong, toen je hier was.
Als je die inderdaad wilt hebben (en meestal, tot nu toe, klopt mijn idee van welk eigendom naar welke vriend/in zou moeten)
kom ik hem graag een keer brengen na mijn vakantie. Misschien afgeven bij de deur, want trappenlopen valt me steeds zwaarder.
Of is er iets anders in mijn huis dat je wel zou willen hebben?
Ik ga volgende week nog een keer op vakantie met Fennie en een nicht, Wineke, wiens man net is overleden na een lang en goed huwelijk.
Ik hoop dat we mooi weer hebben en dat ik nog fit genoeg ben om te wandelen, maar in elk geval hebben we goed gezelschap.

Het lijkt wel of je dat vrolijke plaatje op je website bij zondag (Positive)er speciaal voor mij hebt opgezet. Als je het zo bekijkt heb ik een heel lang leven gehad, de dagen dat ik ongelukkig was zijn schaars. Ik vind sowieso dat ik een goed leven heb gehad en ik vind het niet erg dat er een einde aan komt.

Zoen

Anneke Toppen


Hoi Wout, 

je hebt weer een website dus, en al best lang, ik heb wat gelezen en bekeken hier en daar,
er staan mooie dingen in, sommige schrijfsels en veel mooie foto’s en die tekeningen van David t wenzel (ergens in 2013)
vind ik prachtig. En dat stuk over het kasteel dat eens op de plek van jouw huis lag, vond ik ook boeiend.
Hoeveel mensen weten dat je een website hebt? Hannie en Riekele niet, denk ik, anders hadden ze het me wel eens verteld.
Als meer mensen het weten , krijg je ook meer reacties, dat zou ik (als ik zoveel tijd in een blog stopte) wel prettig vinden.
Je bent met heel veel verschillende dingen bezig, 
Je zou ook best een boek kunnen schrijven als je je energie op dat doel richtte. 

Ik heb net weer een boek herlezen dat ik steeds pak als ik tijd heb en er een bijzondere periode in mijn leven is, 
het is een beetje sprookjesachtig, maar ook heel wijs (vind ik) en ontroerend.
Het is van Ursula le Guin en heet "The wizard of Earthsea” . Er zijn ook drie vervolgdelen , samen The earthsea quartet, maar de eerst vind ik het mooist.

Ik ga later nog wel eens verder neuzen op je website, 

liefs

Anneke Toppen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten